Koszty kampanii PPC
Kampanie PPC rozpoczęły się w 1998 roku. Pierwszy system tego rodzaju został zastosowany przez firmę Goto. PPC – a więc Pay Per Click polega po prostu na klikanie w reklamy, co przynosi odpowiedni zysk dla reklamodawcy. Kliknięcie w link lub w baner reklamowy powoduje zaś przeniesienie się na stronę internetową reklamodawcy. Dzięki skuteczności oraz prostocie stosowania z powodzeniem funkcjonuje do dzisiaj, zwłaszcza używany przez Google AdWords.
Co wpływa na koszt kampanii PPC?
Koszt kampanii ppc zależny jest od kliknięcia w reklamę, to zaś wynika z aukcji. Niekiedy może być ona niższa niż deklarowany CPC, czyli Cost Per Click. Bardzo istotny jest także wynik jakości słów kluczowych (co wiąże się już z SEO PPC). Reklamy mogą więc się wyświetlać wyżej niż reklamy konkurencyjnych firm, jednak osiągając niską stawkę. SEO PPC jest po prostu procesem optymalizacji stron internetowych. Reklamy niekiedy kosztują zaledwie kilka groszy, jednak są również takie, których koszt przekracza kilkanaście złotych. Na taki stan rzeczy ma wpływ konkurencyjność słów kluczowych. Jeżeli o słowa kluczowe walczy większa liczba reklamodawców wówczas stawka jest wyższa. W przypadku zaś gdy konkurencja nie jest za bardzo wysoka wówczas stawka za reklamę jest niższa.
Koszt reklamy PPC jest bardzo zależny od branży w jakiej działa używające jej przedsiębiorstwo. Stawki za kliknięcie mogą być przewidywalne poprzez sprawdzenie szacunkowej stawki za daną frazę. Do takich czynności używany może być np. planer słów kluczowych, który bardzo usprawnia proces PPC.
W jaki sposób ustawić budżet na kampanię PPC?
W pierwszym etapie ustalania budżetu przeznaczonego na kampanie PPC konieczne jest określenie celu kampanii nastawionej przede wszystkim na powiększenie sprzedaży lub np. poprawę rozpoznawalności marki. Czasem celem może być zwiększenie ruchu na danej stronie. Dzięki ustaleniu celu kampanii można z łatwością zdefiniować działania, które nastąpią w dalszych etapach, a także dokonać pomiaru ich skuteczności.
Budżet kampanii PPC zależy przede wszystkim od możliwości finansowych danej firmy oraz od branży, w której działa. Jednak można go modyfikować podczas jej trwania. Najlepiej jest więc, by cały proces był od początku do końca organizowany przez specjalistów, którzy potrafią odpowiednio zadbać o skuteczność kampanii PPC.