Alternatywne wykorzystanie YouTube
YouTube to strona, dzięki której oglądamy filmy, filmiki, słuchamy muzyki i świetnie spędzamy czas. W zasadzie jest to strona, którą zna prawie każdy na świecie, i z której bardzo chętnie i często korzystamy. Ze względu na fakt, że tak wiele osób korzysta z YouTube, warto pomyśleć o tej stronie w nieco bardziej alternatywny sposób.
Reklamy na YouTube
Oczywiście bowiem YouTube może okazać się doskonałym środkiem reklamowym, a to wszystko dzięki reklamom na YouTube. Jakie są zalety takich reklam YouTube?
1) Dostęp do wielu odbiorców
Najważniejszą zaletą reklamy na YouTubie jest dostęp do naprawdę wielu osób. W końcu każdy z nas tu wchodzi. Co więcej nieraz nie chce nam się przerzucać reklamy albo po prostu coś nas naprawdę zaciekawi. W efekcie reklamy YouTube oglądane są naprawdę relatywnie bardzo często.
2) Zoptymalizowany koszt
Brzmi to jak żart, bowiem reklamy YouTube kojarzą nam się z horrendalnymi cenami. Rzeczywistość wygląda jednak nieco inaczej. Rzeczywiście reklama YouTube na stronie głównej jest całkiem droga, w związku z czym korzystają z niej tylko światowe marki. Jednak
reklama YouTube wyświetlana z okazji filmików wcale już nie jest tak kosztownym przedsięwzięciem. Przede wszystkim trzeba tu bowiem dodać, że płaci się za film krótszy niż 30 sekund albo jeśli klient obejrzy więcej niż 30 sekund filmu. Zaś jak zapewne każdy z nas zauważył i zapamiętał, to po 5 – 10 sekundach, można wyłączyć reklamę. Zatem nie musimy płacić za wyświetlony początek reklamy YouTube. Z tego powodu właśnie reklama YouTube stanowi całkiem niezły sposób na budowanie świadomości marki firmy dla nowych rozwijających się firm.
3) Możliwość precyzyjnego wyboru grupy docelowej
Warto także dodać, że wstawiając reklamy na YouTube mamy możliwość określenia bardzo wielu parametrów dotyczących tego, komu w zasadzie dana reklama ma się wyświetlać. W efekcie możemy naprawdę dobrze wybrać grupę docelową i reklama YouTube może być wyjątkowo skuteczna.
4) Możliwość skorzystania z narzędzi analitycznych i statystycznych
Trzeba także koniecznie nadmienić, że reklamy na YouTube umożliwiają nam pełen pogląd, kto wchodził na naszą reklamę, ile osób dziennie, w jakim wieku, co wówczas oglądały. Dzięki temu przede wszystkim możemy dalej personalizować reklamę, a co więcej możemy także dokładnie nauczyć się określać, kto będzie naszym potencjalnym klientem.
Podsumowując reklamy na YouTubie mogą stać się świetnym narzędziem reklamowym – trzeba tylko wiedzieć, jak je umiejętnie wykorzystać i jak się nimi posługiwać.