Komu zlecić pozycjonowanie?
Niektórzy decydują się na samodzielne pozycjonowanie swojej witryny internetowej, ale niestety wymaga to posiadania specjalistycznej wiedzy i umiejętności. Nie obejdzie się bez sięgania po przeróżne narzędzia i bycie obeznanym z ciągle zmieniającymi się algorytmami Google. Pojawia się wobec tego pytanie, czy nie lepiej byłoby zlecić tego zadania profesjonalnej agencji seo?
Agencja seo czy freelancer?
Wielu przedsiębiorców nie wie, komu zlecić pozycjonowanie swojej strony internetowej. Zwykle nikt nie decyduje się na robienie tego samodzielnie, co wymaga nie tylko czasu, ale też wiedzy i umiejętności. Do wyboru mamy agencje seo i freelancerów. Oba rozwiązania mają oczywiście swoje plusy i minusy.
W przypadku agencji seo mamy do czynienia z profesjonalistami, wśród których znajdują się specjaliści z różnych dziedzin. Z kolei freelancer działa w pojedynkę, ale korzystanie z jego usług może być znacznie tańsze. Ze skutecznością bywa różnie i to oby przypadkach.
Co przemawia za agencją seo?
Duża agencja seo może pochwalić się rozbudowanym zapleczem i to nie tylko ludzkim, ale też technicznym. W załodze znajdują się specjaliści w postaci marketingowców i programistów. Firmy pozycjonerskie świadczą najczęściej kompleksowe usługi. Zajmują się nie tylko optymalizacją witryny i prawieniem jej widoczności w wynikach wyszukiwania, ale mogą zaoferować również prowadzenie kampanii AdWords czy reklam na portalach społecznościowych.
Agencja seo ma swoją siedzibę, gdzie można przyjechać, spotkać się i przedyskutować cały plan działania. Posiada też strukturę, dzięki czemu w razie pojawienia się jakichkolwiek problemów, można zgłosić je do kierownika czy wyżej.
Może jednak freelancer?
W przypadku freelancerów można liczyć na zastosowanie nieszablonowych rozwiązań. Skupiają się oni na pozyskiwaniu wartościowych linków z różnych źródeł. Jako, że z ich usług nie korzysta w tym samym czasie kilkudziesięciu różnych klientów, mają więcej czasu i mogą skupić się na każdej osobie korzystającej z ich usług. Istnieje większą gwarancja na to, że taki freelancer wszystko dobrze sprawdzi, co zmniejsza ryzyko wystąpienia ewentualnych błędów.
Zarówno w przypadku agencji seo, jak i freelancera trzeba liczyć się z tym, że poziom świadczonych usług jest nierówny. Na rynku nie brakuje niedoświadczonych usługodawców. Niektórzy rzeczywiście są profesjonalistami z doświadczeniem, a inni mają tylko podstawową wiedzę o pozycjonowaniu.