biznes

Social media – jak dobrze je wykorzystać w marketingu

Media społecznościowe są wprost nieocenione we współczesnym marketingu. Pozwalają one nie tylko na komunikację z potencjalnymi klientami, ale także na promowanie produktów czy usług w nowy sposób. Warto zatem — niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności — sprawdzić, co może nam zaoferować social media marketing.

Jak dobrze wykorzystać media społecznościowe

W przypadku social media marketingu pierwszym krokiem jest zebranie społeczności, do której skierowane będą nasze posty, artykuły czy reklamy. Nie należy jednak poprzestawać jedynie na nich. Warto od czasu do czasu zorganizować jakiś konkurs czy poprosić o ocenę dotychczasowych działań.

W łatwy sposób można zastosować tutaj pewnego rodzaju „degustację” produktów lub usług. Nagrodę w zorganizowanym przez nas konkursie, stanowić bowiem może możliwość przetestowania naszego produktu w zamian za wyrażenie opinii o nim na danym portalu społecznościowym czy blogu. Dzięki temu otrzymujemy nie tylko wiarygodną reklamę — w końcu produkt przetestował ktoś bezstronny — ale także cenną informację zwrotną.

Dobrym pomysłem może być także zaprezentowanie testu naszego produktu w formie np. filmu umieszczonego na YouTubie. W ten sposób nie tylko dużo lepiej uwidocznione jest działanie danego produktu, ale wskazujemy też sposób zastosowania, który daje najlepsze rezultaty — szczególnie sprawdza się to w przypadku kosmetyków np. do makijażu.

Możliwość dialogu — ważna zaleta social mediów

Social media pozwalają na prowadzenie dialogu z osobami zainteresowanymi naszą ofertą. Dzięki temu z jednej strony możemy lepiej poznać preferencje konsumentów, z drugiej zaś mogą oni lepiej poznać naszą markę, zrozumieć nasze podejście, a także pomóc się nam rozwijać.

Prowadząc marketing w mediach społecznościowych, warto mieć określoną strategię i kierunek działania, jednak należy pamiętać, że wprowadzenie pewnych modyfikacji może być konieczne. Jest to istotne szczególnie wtedy, gdy to nasi klienci solidarnie opowiadają się za pewnymi poprawkami. To dzięki ich uwagom mamy szansę stworzyć produkty i usługi, które pozwolą nam wyróżnić się na tle konkurencji.

Marketing w mediach społecznościowych to wciąż stosunkowo nowe narzędzie, które można wykorzystać na wiele sposobów, by przyciągnąć uwagę klientów. Jest to także dość niedrogi sposób na promowanie swojej firmy i jej oferty, który może przyśpieszyć rozwój zwłaszcza niewielkich firm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *