biznes

Pakowanie towarów – praktyczny poradnik

Każdy szanujący się producent wie jak ważną rolę pełni opakowanie produktu. W związku z tym, cały procesu pakowania towaru, jak i projektowania opakowań będzie istotnym zagadnieniem do przemyślenia, podczas planowania dystrybucji towaru. Jak wybrać odpowiednie opakowanie? Oto najważniejsze kwestie!

Pakowanie towarów – trzy główne warstwy

Warto pamiętać, że na całość opakowania będzie, z reguły, składało się kilka, różnych warstw. Pierwszą z nich będzie stanowiło zewnętrzne opakowanie produktu, którego rolę, na ogół, pełni pudełko tekturowe lub innego rodzaju pojemnik. Druga warstwa to ta część, która ma za zadanie stabilizować produkt wewnątrz paczki. W tym celu wykorzystywane są folie bąbelkowe, różnego rodzaju wiórki tekturowe lub papierowe, a także wypełniacze powstałe ze styropianu. Ważne jest także aby poza stabilizacją, warstwa wewnętrzna opakowania zapewniała produktowi amortyzację w razie wstrząsów. Ostatnią warstwę opakowania towaru stanowi jego właściwe opakowanie, które dostanie do ręki klient. Bardzo ważną kwestią jest więc jego interesujący design.

Pakowanie towarów – design i wiodące trendy

Aby wyróżnić się spośród innych sprzedawców istotne jest dobrze przemyślane pakowanie towarów. W tym celu należy dobrać strategię odpowiadającą profilowi konsumenta, który będzie odbiorcą produktu. Inne rodzaje opakowań docenią mężczyźni, a inne będą odpowiadały kobietom. Inaczej należy zapakować produkty dla dzieci, a inaczej dla starszych konsumentów. Wszystkie kwestie związane z preferencjami potencjalnego klienta będą warte ustalenia i przemyślenia. Aktualnie bardzo silnymi trendami w dziedzinie pakowania towarów są opakowania biodegradowalne i ekologiczne. Tego rodzaju opakowania powstają z materiałów poddających się recyklingowi i przyjaznych dla środowiska. Dołączenie do paczki informacji o tym, że opakowanie jest ekologiczne będzie dla konsumenta ważną informacją oraz zachętą do wykonania kolejnych zakupów. Innym trendem, związanym z pakowaniem produktów, jest personalizacja paczki, którą można osiągnąć załączając do produktu odręczne adnotacje dla klienta, pakując produkt w spersonalizowane pudełko lub dodając mały upominek (na przykład krówki). Obserwowanie i wcielanie w życie powyższych strategii sprzedażowych z pewnością wpłynie na satysfakcję klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *