Co-packing
biznes

Czy konfekcjonowanie to dobry sposób na biznes?

Co-packing staje się coraz bardziej popularną branżą. Kiedyś nikt nie zwracał zbytnio uwagi na to, w jaki sposób jest zapakowany dany produkt. Dziś – konsumenci to wzrokowcy. Im ładniejsze opakowanie, tym łatwiej sięgnąć po towar. Bez względu na to, czy są to perfumy, sprzęty RTV/AGD czy żywność. Czym więc dokładnie jest konfekcjonowanie?

Tworzenie opakowań

Co-packing, w dosłownym tłumaczeniu oznacza przepakowywanie, nadanie znanemu towarowi nowego designu. Dlaczego jest to takie ważne? Dlatego, że człowiek szybko się przyzwyczaja i nudzi. Towary, które kupuje od dłuższego czasu, w końcu zostaną wyparte przez substytuty, które mają odświeżony wygląd, lepsze opakowanie, ciekawszy wzór, fajniejszą nazwę.

Jednak tworzenie opakowań to nie tylko zmiana designu. Na przykład firmy, które zajmują się produkcją bądź sprzedażą detaliczną, mogą zlecić firmie zewnętrznej takie konfekcjonowanie. I w tym przypadku będzie to oznaczać:

  • odebranie towaru od producenta,
  • posortowanie towaru,
  • zestawienie towaru, na przykład pod względem funkcjonalności, okazji czy kolorystyki,
  • zapakowanie towaru – również w ozdobne opakowania, jeżeli tego wymaga zleceniodawca,
  • oznaczenie towaru – na przykład kodem kreskowym, który po wbiciu na kasę wskaże wszystkie towary znajdujące się wewnątrz opakowania.

Konfekcjonowanie to naprawdę przydatna sprawa, zwłaszcza jeżeli firmie zależy na estetyce, a sama nie jest w stanie pozwolić sobie na otworzenie kolejnej linii do pakowania. Wówczas najlepiej jest skorzystać z usług outsourcingowych i zlecić pakowanie na przykład firmie Perfect Meridian.

Przykłady z życia

  • Foliowanie
  • Konfekcjonowanie najlepiej widać w supermarketach. Dlaczego? Dlatego, że jest tam mnóstwo towaru posortowanego i popakowanego w zestawy. Na przykład woda mineralna. Zwykle pakowana po sześć butelek w charakterystyczną folię

    Foliowanie, które zalicza się do co-packingu – może odbywać się na gorąco – czyli tak zwane zgrzewanie; albo na zimno – czyli przy użyciu specjalnego kleju. Foliowaniu poddaje się nie tylko artykuły spożywcze ale także: makulaturę (magazyny, książki, broszury, kalendarze czy materiały reklamowe). W końcu folia stanowi niejako ochronę przed uszkodzeniem w transporcie a i lepiej jest dostarczyć produkt do sklepu, kiedy za jednym razem można wziąć klika rzeczy na raz.

  • Insertowanie
  • Insertowanie to również tworzenie opakowań, jednak polegające na dodaniu do głównego, podstawowego elementu, jakichś dodatków. Przykładowo: proszek do prania, do którego producent dorzucił próbkę nowego płynu do prania czy dodatkową butelkę płynu do płukania. W zestawie zawsze jest nieco taniej a i od razu chętniej klient po taki zestaw sięgnie. W końcu wszyscy uwielbiają gratisy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *