Copacking w formie outsourcingu
Pakowanie towarów w formie copackingu coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Powstaje więc wciąż więcej firm, które oferują usługi w tym zakresie. Ich oferta może być identyczna lub różnić się pod względem kompleksowości proponowanych działań. Czy taka forma pomocy firmie lub osobie prywatnej jest naprawdę godna uwagi? Jakie są jej mocne strony i jak ewentualnie wybrać jedną z firm, które proponują co packing?
Dlaczego copacking warto zlecić „na zewnątrz”?
Prowadząc działalność gospodarczą, oferuje się określone towary lub usługi. Zatem firma jest przystosowana do obsługi klienta w określonym zakresie. Rzadko zdarza się, żeby przedsiębiorca dysponował większą powierzchnią, niż faktycznie jest mu potrzebna.
Ponadto pakowanie towarów to nie jest umiejętność, jaką posiadają zatrudnieni pracownicy. Nie jest to bowiem główna specjalność firmy, a bardziej poboczny dodatek. W takich sytuacjach copacking zlecany na zewnątrz jest lepszym rozwiązaniem aniżeli dostosowywanie przedsiębiorstwa do pakowania towarów w ten sposób.
Co prawda copacking w formie outsourcingu wiąże się z dodatkowymi opłatami. Jednak są one znacznie mniejsze niż gdyby trzeba było wdrożyć nowy dział w firmie i zatrudnić kolejnych pracowników lub doszkolić obecnych. Wybierając copacking jako outsourcing, można w zasadzie „z dnia na dzień” wdrożyć ładniejsze opakowanie produktu, który w dotychczasowym nie cieszył się zbytnim zainteresowaniem.
Jaką firmę oferującą co packing wybrać?
Copacking copackingowi nierówny jeśli chodzi o to, co może zaoferować firma świadcząca usługi w tym zakresie. Czym się więc kierować przy wyborze takiego partnera biznesowego? Przede wszystkim warto sprawdzić, jakiego rodzaju opakowanie oferuje, z jakiego materiału jest ono wykonane, a także jak duże ma „moce przerobowe” jeśli ważne jest to, by jak najszybciej zmienić dotychczasowe opakowania na nowe.
Ponadto istotne jest, by firma oferowała dokładnie to, co jest potrzebne, więc nie zawsze musi być multi kompleksowa – wystarczy, że świadczy usługi w pożądanym zakresie. Za kompleksowość usług płaci się więcej, a jeśli nie korzysta się z pełnej oferty, nie ma potrzeby przepłacać, zwłaszcza jeśli proponuje się tylko produkty jednego typu i nie planuje się zmiany opakowań innego asortymentu.