biznes

Prowadzenie fanpage – co się na nie składa i czy da się radę robić to samodzielnie?

Obecność na Facebooku jest dziś niemal obowiązkowym elementem udanego funkcjonowania na rynku, a firmy, które nie stworzyły fanpage, są skazane często na porażkę i nie osiągają nawet drobnej części przychodów, które byłyby dla nich osiągalne przy chociażby odrobinie marketingu na tym portalu. Dlatego też prowadzenie Facebooka powinno znaleźć się w centrum strategii marketingowej wielu firm, jednak czynność ta jest bardzo złożona.

Prowadzenie Facebooka – z czego się składa?

Z perspektywy zwykłego użytkownika mediów społecznościowych prowadzenie Facebooka wydaje się proste i mało osób zdaje sobie sprawę ze złożoności każdego postu.

Aby stworzyć dobry post na Facebooku, reklamować go, a także analizować to, czy dla grupy docelowej jest on atrakcyjny, trzeba posiadać wiele umiejętności. Napisanie dobrego postu możliwe jest tylko przez copywritera. Nawet najlepszy tekst nie przyciągnie uwagi bez atrakcyjnej grafiki, którą stworzy tylko grafik. Do tego potrzebne są umiejętności w zakresie posługiwania się narzędziem, jaki jest Facebook Ads i wiedza dotycząca analityki i ściągania dodatkowego ruchu na fanpage.

To wszystko sprawia, że obowiązujący za prowadzenie fanpage cennik często nieco odstrasza przedsiębiorców – przynajmniej tych najmniejszych, którzy liczą każdą złotówkę wydaną na marketing, często samodzielnie zajmując się prowadzeniem kampanii na Facebooku w przypadku, gdy posiadają oni profil firmowy.

Samodzielne prowadzenie Facebooka – czy jest możliwe?

To, czy samodzielne prowadzenie Facebooka jest możliwe, w dużej mierze zależy od rozmiaru kampanii i wielkości firmy, a także sposobu korzystania przez nią z Facebooka. Wiele zależy także od branży.

Są branże, które muszą posiadać bardzo rozbudowany fanpage z dużą ilością treści i intensywną częstotliwością ich dodawania. Dla nich też bardzo ważne są kampanie Facebook Ads i związana z nimi analityka. Niektóre z nich posiadają pracowników, którym powierzają to zadanie, jednak muszą zainwestować one sporo czasu i pieniędzy w ich wyszkolenie.

Tymczasem agencja, która pełna jest specjalistów od mediów społecznościowych, dysponuje już zasobami ludzkimi i specjalistycznymi narzędziami, a do tego towarzyszący usłudze, jaką jest prowadzenie fanpage cennik nie musi być przerażający, gdyż w branży marketingu istnieje ogromna konkurencja, a wiele agencji cenę uzależnia też od wielkości i poziomu zarobków klienta, dzięki czemu mniej zamożni klienci płacą mniej niż wielkie firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *