biznes

Prowadzenie bloga firmowego – jak się za to zabrać?

Prowadzenie bloga firmowego to bardzo ważny aspekt rozwoju naszej firmy. Nie jest to jednak proste zadanie i by całe przedsięwzięcie przyniosło pożądane efekty, osoba zarządzająca stroną musi posiadać wiedzę w zakresie marketingu internetowego. Jak zabrać się za prowadzenie blogów firmowych? W jaki sposób to robić? Czego unikać? I kiedy zlecić tę pracę specjalistom? Na te i inne pytania odpowiedzi szukaj w poniższym tekście. Zapraszamy do lektury!

Jak prowadzić blog firmowy i co w tym naprawdę chodzi?

Przede wszystkim, w pierwszej kolejności musimy zdać sobie sprawę z tego, co jest prawdziwym celem działalności bloga. A jest nim bardzo ogólnie pojmowana promocja firmy, odbywająca się na wielu płaszczyznach jednocześnie, od budowania wizerunku po pozycjonowanie haseł w wyszukiwarce. Przede wszystkim jednak służy on budowaniu relacji z klientem. Prowadzenie bloga firmowego jest doskonałym narzędziem do nawiązania bezpośrednich kontaktów i zmniejszenia dystansu w relacjach klient – firma. To właśnie w przestrzeni internetowej, za pośrednictwem komentarzy mamy możliwość poznania jak najlepiej naszych klientów. Aby blog firmowy przynosił nam jak najwięcej korzyści powinniśmy skupić się na dostarczaniu naszym odbiorcom jak najlepszej jakości w regularnych odstępach czasu. Z pewnością takie podejście będzie do nas przemawiało, jeżeli tematy, które będziemy poruszać będą naszą pasją i będziemy nimi szczerze zainteresowani.

Kiedy prowadzenie blogów firmowych powinniśmy zlecić specjalistom?

Istnieją jednak sytuacje, w których bardziej korzystne będzie dla nas pozostawienie prowadzenie strony specjalistom, którzy wiedzą, jak prowadzić blog firmowy. W przestrzeni wirtualnej bardzo łatwo jest zarówno zjednać sobie klientów, jak i ich stracić, dlatego takie zlecenia bywają często bezpieczniejszym rozwiązaniem. Bez wątpienia, na takie ruch powinniśmy zdecydować się, w przypadku braku czasu na pisanie postów. Nie ma sensu, by pisać w pośpiechu treści słabej jakości, gdyż i tak nie przyniosą one nic pozytywnego. Dodatkowymi przesłankami do skorzystania z pomocy osób trzecich jest: brak wiedzy na temat zainteresowań klientów, brak znajomości zasad optymalizacji artykułu oraz niewiedza na temat prowadzenia blogów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *