biznes

Meta description – na co zwrócić uwagę przy ich tworzeniu?

Bez optymalizacji strony internetowej trudno jest o osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Sama optymalizacja to proces dość złożony, na który składa się wiele elementów. Jednym z nich są opisy description. Wiele twórców stron internetowych nie przykłada do nich zbyt dużej wagi. A to ogromny błąd.

Opisy description a SEO

Jeszcze jakiś czas temu meta name description odgrywało ogromną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych. Dziś opisy description nie są już brane pod uwagę przez wyszukiwarkę przy ustalaniu wyników wyszukiwania. Nie oznacza to jednak, że nie mają już one znaczenia. O meta name description nie można zapominać tworząc stronę i ją optymalizując. Element ten ma bowiem ogromne znaczenie marketingowe. To właśnie meta opis często ma wpływ na to czy użytkownik kliknie w dany link w wynikach wyszukiwania.

Długość opisów description

Aby jednak meta description spełniły swoje zadanie muszą zostać prawidłowo napisane. Istotna jest tu m.in. długość opisu. Ta nie powinna przekroczyć 160 znaków. Jeśli opis będzie dłuższy to będzie ucinany w wynikach wyszukiwania.

Unikalność opisów description

Tworząc meta description pamiętać trzeba o unikalności opisów. Każda podstrona w serwisie powinna posiadać swój unikalny opis. Niestety wielu właścicieli stron internetowych o tym zapomina. W rezultacie wiele podstron ma te same opisy. To nie tylko nie pomorze w pozycjonowaniu, ale może wręcz zaszkodzić. Algorytm wyszukiwarki bardzo negatywnie ocenia wszelką duplikację treści.

Cel marketingowy

Jak wspomniano, meta opis pełni dziś przede wszystkim rolę marketingową. Wyświetla się w wynikach wyszukiwania i ma duży wpływ na to czy użytkownik kliknie w link czy nie. Opisy description trzeba zatem odpowiednio wykorzystać. Warto zatem, aby opis zawiera call-to-action, czyli zachętę do działania. W tym przypadku do kliknięcia w link. Dobrze jest także, kiedy opis zawiera określoną korzyść bądź obietnicę rozwiązania problemu. To również zachęca użytkowników do kliknięcia.

Brak opisów description

Jeśli zapomni się o stworzeniu meta opisów, wówczas liczyć trzeba się z konsekwencjami. Polegać będą one na tym, że do algorytm wyszukiwarki wybierze fragment teksu ze strony, który pokaże się jako jej opis. Często wybór ten jest zupełnie przypadkowy. Opis w żaden sposób nie jest atrakcyjny, a tym samym nie zachęca użytkowników do kliknięcia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *