Identyfikacja klientów – na czym polega?
Najważniejszym czynnikiem gwarantującym działanie i zarobki przedsiębiorstwa jest zainteresowanie ze strony klientów. Działy marketingowe firm wychodzą zatem z najróżniejszymi kampaniami mającymi na celu przyciągnięcie uwagi i przebicie się w gąszczu podobnych ofert. Gdy już dojdzie do kontaktu konsumenta z biurem obsługi, warto zadbać, by ta rozmowa była wartościowa a praca marketingowców nie poszła na marne. Aby zwiększyć efektywność, ułatwić pracę pracownikom, zaś dzwoniącym dać to, czego potrzebują, warto zapoznać się z tematem, jakim jest identyfikacja klientów.
Automatyczna telefoniczna identyfikacja klienta
Na początek dzwoniący powinien zostać zweryfikowany. Sprawdzenie jego tożsamości jest kluczowe dla dalszego prowadzenia rozmowy. Aby nie popełnić pomyłki, identyfikacja klientów możliwa jest na kilka sposobów – warto na infolinii stosować kilka jednocześnie. Bezpieczeństwo danych jest niezwykle ważne, a już zwłaszcza niezmiernie istotne przy korzystaniu z usług bankowych. Wśród metod sprawdzania dostępna jest biometria głosowa, rozpoznanie po numerze telefonu, wpisywanie numerów klienta czy umowy itp. Klient odpowiednio zweryfikowany zostaje połączony z przypisanym do siebie konsultantem.
Niektóre systemy oferują zaskakujące możliwości, dzięki którym można pozytywnie zaskoczyć klienta. Personalizacja bowiem wspiera choćby kolejkowanie, łącząc np. osoby o statusie VIP z dedykowaną linią.
Co więcej możemy zyskać na personalizacji?
Po zainwestowaniu w oprogramowanie teleinformatyczne, konsultanci zyskują wiedzę nie tylko na temat tożsamości osoby po drugiej stronie linii, ale także jej preferencji. Telefoniczna identyfikacja klienta sprawia, że na ekranie wyświetlony zostaje profil rozmówcy, historia jego zakupów, reklamacji a nawet notatki odnośnie pożądanego stylu rozmowy.
Profilowanie rozmówców wpływa także na skrócenie czasu przeznaczonego na obsługę. Jak wiadomo, czas to pieniądz. Automatyzując pracę działu obsługi klienta, podnosi się skuteczność sprzedaży a minimalizuje odejścia klientów. Także konsultanci zaopatrzeni w narzędzie do pracy, wykonują ją szybciej, z lepszym nastawieniem. I przy tej okazji warto pamiętać, że nawet przy najlepszych systemach informatycznych czuwają ludzie. Warto brać pod uwagę wygodę ich pracy i na bieżąco konsultować potrzeby. Każdy system bowiem można dostosować do biznesu.