Jakie zastosowanie mają systemy RFiD?
Należy mieć świadomość, że działanie systemów RFiD w najprostszym możliwym ujęciu polega na identyfikacji znaczników RFiF. Oznacza to, że wystarczy oznaczyć wybrany przedmiot czy towar tagiem RFiD, by następnie móc stwierdzić jego obecność przy zastosowaniu właściwego czytnika. Gdzie może zostać wykorzystane omawiane rozwiązanie?
Systemy parkingowe
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że odpowiednia integracja czytników RFID z systemami parkingowymi będzie pozwalała na zidentyfikowanie określonego pojazdu nawet z odległości 6 metrów.
Warto wiedzieć, że rozpoznany, a także zweryfikowany w systemie pojazd będzie automatycznie wpuszczony na dany parking. Godny uwagi jest fakt, że tagi RFiD można bez większego problemu umieścić na szybie samochodu.
Inwentaryzacja
Należy mieć świadomość, że systemy RFiD są w stanie przyspieszyć procesy inwentaryzacyjne. Ponadto identyfikacja radiowa będzie umożliwiała odczytanie tagów z kilku metrów.
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że etykiety umiejscowione są w słabo oświetlonych, a także bardzo trudno dostępnych miejscach. Omawiana technologia jest w stanie bez większego problemu wyeliminować trudności, a także spowodować, że inwentaryzacja będzie przebiegała zarówno szybko, jak i sprawnie.
Możliwość identyfikacji odzieży w pralni
Godny uwagi jest fakt, że w procesie pralniczym bardzo istotne znaczenie będzie miała nie tylko kontrola procesu przyjęcia, ale również wydania. Nie może bowiem dojść do sytuacji, że określona bielizna zostanie przyjęta do prania, ale ostatecznie nie opuści zakładu. Jak wiadomo problem pojawi się w momencie, gdy firma nie zidentyfikuje np. koszuli wraz z jej przynależnością do określonego klienta.
Rozwiązaniem mogą być Systemy rfid, które pozwalają zarówno na monitorowanie przepływu odzieży, jak i wyeliminowanie ewentualnych nieścisłości czy błędów. Nie jest oczywiście rekomendowane przy wyborze rozwiązania sugerować się najniższą ceną. Warto zaopatrzyć się w produkt znajdujący się w ofercie asortymentowej renomowanego producenta.