Jak promować się w sieci?
Obecność on-line jest kluczowa dla wielu firm, nie tylko tych, które funkcjonują wyłącznie w sieci. Tak naprawdę, w obecnych czasach wszystkie firmy powinny posiadać chociażby swoją stronę internetową czy profile w mediach społecznościowych. Należy jednak wiedzieć, że marketing w internecie to coś zdecydowanie więcej.
Wpływ branży na możliwości reklamowe
Nie da się ukryć, że nie wszystkie branże są wystarczająco ciekawe do prowadzenia interesującej dla użytkownika komunikacji. Większą trudność ma na przykład producent śrubek niż firma trudniąca się produkcją ozdób do ciast. Niektóre tematy są po prostu bardziej nośne i chwytliwe dla odbiorcy. Na całe szczęście reklama internetowa pozwala na zastosowanie wielu zabiegów, aby materiał promocyjny dotarł do określonej grupy odbiorców i był im zaprezentowany w ciekawy sposób, niezależnie od tego, w jakiej branży się pracuje.
Jaka reklama w internecie jest najbardziej skuteczna?
Billboardy sponsorskie, reklamy displayowe, marketing szeptany – reklama w internecie daje praktycznie nieograniczone możliwości. W ostatnich latach konsumenci stali się jednak bardziej wyczuleni na typowe nachalne reklamy. Nie powinno się zatem korzystać na przykład z pop-upów, które wyłącznie drażnią odbiorcę. Lepiej, aby reklama internetowa, jaką się stosuje, była bardziej dyskretna, wysublimowana. Fajnym pomysłem jest na przykład nawiązanie współpracy z Influencerami. Warto jednak uważnie dobrać partnera do współpracy. Ważne, aby taka relacja była długofalowa. Wówczas można zbudować zaufanie w oczach odbiorcy. Nie ma co reklamować się u osób, które za kilka dni będą polecać kolejny i kolejny produkt. Wówczas wiarygodność takiej osoby bardzo maleje w oczach odbiorcy, a nasza marka może zacząć się kojarzyć negatywnie.
Czy marketing w internecie wiąże się z wysokimi kosztami?
Nakłady na marketing internetowy są uzależnione tak naprawdę od tego co chce się osiągnąć. Jeśli zależy nam na dotarciu do określonej grupy docelowej, która ma obejrzeć nasz komunikat co najmniej kilka razy, wówczas warto ustawić reklamę zasięgową i sprawdzić, ile będzie ona nas kosztowała. Koszty, jakie wyda się na reklamę w sieci, zależą od stawek oferowanych przez usługobiorców.