Konfekcjonowanie
Patrząc na półki sklepowe nie sposób nie zauważyć towarów, które są ładnie i zgrabnie zapakowane. Poczynając od ryżu, a kończąc na kosmetykach, wszystkie te produkty są solidnie zapakowane. Dla wielu takie pakowanie w saszetki choćby ryżu wydaje się mozolną pracą, jednak ktoś lub coś musi to zrobić.
Konfekcjonowanie
Konfekcjonowanie to nic innego, jak usługowe pakowanie produktów sypkich takich jak proszki, puder czy cieczy i innych rzeczy na co dzień używanych. Samo pakowanie usługowe to ciąg czynności składających się na to, aby towar był odpowiednio zabezpieczony oraz atrakcyjnie się prezentował. Ściślej mówiąc na konfekcjonowanie składa się szereg etapów, łącznie jest ich osiem:
1. projektowanie opakowań i etykiet
2. etykietowanie
3. pakowanie opakowań jednostkowych
4. zgrzewanie/zakręcanie
5. grupowanie opakowań jednostkowych w opakowania zbiorcze
6. układanie opakowań na palecie
7. stretchowanie
8. magazynowanie
Jednak, żeby cały proces przebiegał sprawnie i był możliwy do wykonania należy posłużyć się maszynami. Szczególnie pakowanie usługowe wykorzystuje je, aby odciążyć pracownika i przyspieszyć cały proces. Do takich maszyn należą saszetkarka, nalewaczka, etykieciarka oraz nasypywarka. Każda z nich posiada określoną funkcję i jest wykorzystywana do innej czynności. Usługowe pakowanie produktów sypkich odbywa się przy pomocy nasypywarki, która sprawnie dozuje wyporcjowaną ilość towaru. Nalewaczka jest głównie wykorzystywana do nalewania produktów chemiczny. Pełni ona również funkcję zabezpieczającą, gdyż w wielu przypadkach zastępuje pracę ludzką. Etykieciarka to maszyna nanosząca na opakowania etykiety, które są przeważnie drukowane na papierze samoprzylepnym.
Jak widać, przykłady konfekcjonowania czyli między innymi pakowanie w saszetki możemy dostrzec w życiu, a wręcz mamy z nim do czynienia na każdym kroku. Z pozoru tylko trudne i mało komu znane słowo oznacza czynności i efekt końcowy każdemu dobrze znane. Na rynku istnieje wiele firm zajmujących się usługowym pakowaniem produktów. Prawdopodobnie gdyby nie ich praca i efekty z nią związane, sprzedaż niektórych produktów byłaby na bardzo niskim poziomie. Każdy sprzedawca wie, jak ważne dla klienta są bodźce wzrokowe w pierwszym kontakcie z towarem. Dobrze wyglądające opakowanie to już połowa sukcesu.