Google partners – prestiżowy program dla agencji internetowych
Marketing internetowy z roku na rok zyskuje na znaczeniu. Bardzo duży udział w rynku ma firma google umożliwiająca reklamodawcom zdobywanie nowych klientów poprzez platformę google ads. Google partners to propozycja dla agencji marketingowych, które chcą podnieść swój prestiż, a także potwierdzić umiejętności pracowników.
Co to jest partnerstwo google?
Agencja, która spełni określone wymagania może uzyskać status partnera google a także dostęp do logo, które może zostać umieszczone chociażby na stronie internetowej. Należy podkreślić różnicę pomiędzy partner google a partner premium. Różnica leży zarówno w kryteriach dotyczących otrzymywania statusu jak i w dostępności do poszczególnych korzyści. Agencja marketingowa która chce być partnerem google musi zatrudniać przynajmniej jedną osobę z certyfikatem google ads, która będzie posiadać dostęp administracyjny do zarządzanych przez agencję kont reklamowych. Kolejnym warunkiem jest osiągnięcie progu wydatków reklamowych na poziomie 10000 USD na kwartał. Partner premium – ten status można otrzymać pod warunkiem, że zatrudnia się co najmniej dwóch specjalistów, a także gdy wydatki są wyższe i regularnie się powiększają.
Certyfikat google ads
Jak wspomniano, jednym z kryteriów otrzymania statusu google partners jest zatrudnianie specjalistów z certyfikatem google ads. Osoba, która chce zdobyć taki certyfikat, musi zdać egzamin z podstaw reklamy w Google Ads, a także jeden z egzaminów uzupełniających, na przykład test z reklamy w sieci wyszukiwania. Warto zaznaczyć, że certyfikat google ads jest wydawany na określony czas, po upływie którego ponownie trzeba zweryfikować swoje umiejętności. Pracownik, który otrzymał certyfikat na koncie zarejestrowanym na prywatny adres e-mail, musi uzupełnić dane dotyczące agencji w której jest zatrudniony oraz musi podać firmowy adres e-mail.
Jakie korzyści otrzymuje partner google?
Partnerzy Google otrzymują szereg korzyści. Mają oni dostęp chociażby do specjalistycznych szkoleń, a także mogą liczyć na atrakcyjne oferty promocyjne, dzięki czemu można obniżyć wydatki na reklamy. Partnerzy premium otrzymują ponadto zaproszenie na organizowaną każdego roku galę Google Partners, w której biorą udział wyłącznie najlepsze agencje z terenu całego kraju.